Przycisk Facebook Facebook

Zwroty towaru

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny.
  2. Termin na odstąpienie od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie zakupionych rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta osoba weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Z.H.U. „ALAN” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa ul. Inwalidów 51 85-749 Bydgoszcz o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia / poprzez formularz zwrotu towaru przesłany pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy lub na adres poczty elektronicznej sklep@alan.bydgoszcz.pl. Odstąpienie od umowy przesłane na adres poczty elektronicznej zostanie potwierdzone przez Sklep poprzez przesłanie maila zwrotnego.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży uważa się ją za niezawartą.
  5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do chwili otrzymania zwrotu towaru od Konsumenta.
  6. W wypadku odstąpienia od umowy Klient będący Konsumentem dokonuje zwrotu towaru na własny koszt.
  7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  8. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą, będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około 60 PLN.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  11. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
  12. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.